maandag 2 april 2012

Eén stapje per keer

Trouwe lezers weten het al: ik worstel al jaren met mijn gewicht.
In 2007 viel ik dertien kilo af met sonjabakkeren.
Geweldig, ik nam me voor al die verloren kilo's er niet meer aan te vreten.
*kuch*
Ze zitten er vijf jaar later weer bijna allemaal aan.

Vaak begon ik met een dieet en even vaak stopte ik er na een week al weer mee.
Van alles heb ik geprobeerd, sonjabakkeren, detoxen, het hormoonbalansdieet, noem het maar op.
Zoals gezegd, niets werkte.
Want alle diëten vertelden me vooral wat ik niet mag.
En daar word ik direct al recalcitrant van.
Want ik houd er niet van als me iets ontzegt wordt.
Maar.
Nu.
Heb.
Ik.
Iets.
Nieuws....

Ik heb me aangemeld bij stepaday.
Daar mag ik eten wat ik wil.
Helaas natuurlijk niet in de hoeveelheden die ik wil.
De site geeft me advies over hoeveel calorieën ik per dag mag eten en hoe die, idealiter, verdeeld zouden moeten zijn over groente/fruit, pasta/aardappels, zuivel/vlees e.d.
En dan blijft er ook nog een aantal VRIJ TE KIEZEN calorieën over.

Om dit alles bij te kunnen houden, hoef ik alleen op de site in te vullen wat ik eet.
En hoplá, een keurig grafiekje laat me zien in welke productgroep er nog ruimte zit en hoeveel calorieën ik nog over heb die dag.
Ik verwacht er veel van.
En als u deze zomer in Zweden een stralend slanke en gezonde blondine ziet:
Dat ben ik.

5 opmerkingen:

  1. Nou, ik ga naar Spanje! Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer nou dat ik van de zomer niet in Zweden ben... :-)

    (Heb trouwens weleens gehoord dat er ook goede apps zijn om calorieen ed te tellen. En blijven rennen he?)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ga zo door! Als het helpt is het goed, anders snel weer iets anders verzinnen... en zijn nog zat dieetgoeroes over om te proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt me best nog een heel gedoe zeg, dat bijhouden. Maarre: succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit ga ik opzoeken!!! Ik wil ook.... een kilo of 5... dat is genoeg. Maar toch.... IK WIL OOK!!

    BeantwoordenVerwijderen

Roeptoetert u maar!